مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 مرداد 1401 ساعت 13:322022-08-07بين الملل

خشکسالی تاریخی فرانسه؛ بیش از 100 شهر آب آشامیدنی ندارند


بنا بر اعلام وزیر محیط زیست فرانسه، در حال حاضر بیش از صد شهرداری در این کشور وجود دارد که دیگر آب آشامیدنی ندارند و آب با کامیون به این شهرداری ها منتقل می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، کریستوف بچو  وزیر محیط زیست در دولت فرانسه هنگام بازدید از منطقه جنوب شرقی این کشور گفت که بیش از 100 شهر در فرانسه آب آشامیدنی ندارند.

وی هنگام بازدید از شهرک رومولز گفت: در حال حاضر بیش از صد شهرداری در فرانسه وجود دارد که امروز دیگر آب آشامیدنی ندارند و آب با کامیون به این شهرداری ها منتقل می شود زیرا چیزی در لوله ها نمانده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازیورو نیوز ، چند کشور اروپایی شرایط خشکسالی تاریخی را در بحبوحه بارش کم و دماهای بالا تجربه می کنند که به دلیل تغییرات آب و هوایی تشدید شده است.

الیزابت بورن نخست وزیر فرانسه اخیراً یک گروه بحران بین وزارتی را برای رسیدگی به خشکسالی که دفتر وی در بیانیه ای اعلام کرد بدترین خشکسالی ثبت شده در این کشور است، فعال کرد.

در این بیانیه آمده است: خشکسالی استثنایی که در حال حاضر با آن مواجه هستیم، بسیاری از شهرداری ها را از آب محروم کرده و برای کشاورزان، اکوسیستم ها و تنوع زیستی ما یک فاجعه است .

بورن از فرانسوی ها خواست تا در مورد استفاده از منابع آبی خود بسیار هوشیار باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خشکسالی تاریخی فرانسه؛ بیش از 100 شهر آب آشامیدنی ندارند

خشکسالی تاریخی فرانسه؛ بیش از 100 شهر آب آشامیدنی ندارند