مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 مرداد 1401 ساعت 08:022022-08-07سياسي

سیاست خارجی متوازن یا سیاست موازنه مثبت؟


دولت سیزدهم، سیاست خارجی خود را تحت عنوان سیاست خارجی متوازن قرار داده و با گذشت یک سال از عمر خود، توانسته روابط خود را با سایر دولت ها بر پایه همین سیاست با موفقیت تنظیم کرده و از این جهت مورد استقبال نیز قرار گرفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، منوچهر محمدی: دولت سیزدهم، سیاست خارجی خود را تحت عنوان سیاست خارجی متوازن (Balanced Foreign Policy) بدین معنا که در روابط با دولت ها اعم از کوچک و بزرگ بنا به قول رهبر انقلاب نوع رابطه ما با دولت ها به نوع رابطه آن ها با ما بستگی دارد قرار داده و نوعی توازن برقرار کرده است.

این دولت با گذشت یک سال از عمر خود، توانسته است روابط خود را با سایر دولت ها بر پایه همین سیاست با موفقیت تنظیم کرده و از این جهت مورد استقبال نیز قرار گرفته است.

اخیرا آقای ناصر حیرانی نوبری که از دیپلمات های باسابقه بوده اند؛ طی نامه ای سرگشاده برای ریاست محترم جمهوری، سیاست موازنه مثبت (Positive Equiliium) را به عنوان تنها راه سیاست خارجی ایران که باید اتخاذ شود پیشنهاد کرده است!! نامبرده با یک تحلیل نادرست از شرایط فعلی جهانی و این استدلال که جهان امروز، از جهان تک قطبی به سوی جهان چند قطبی در حال گذار است؟! و .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیاست خارجی متوازن یا سیاست موازنه مثبت؟

سیاست خارجی متوازن یا سیاست موازنه مثبت؟