مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 مرداد 1401 ساعت 19:322022-08-06اجتماعي

جنسیت یوزپلنگ تلف شده در تصادف جاده ای «ماده» تشخیص داده شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سمنان، روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان ظهر امروز در گزارشی که برای رسانه ها ارسال کرده، آورده است: بعد از کالبدشکافی یوز تلف شده که توسط کارشناسان و متخصصان محیط زیست استان سمنان انجام گرفت، جنسیت آن، ماده اعلام شد.

بهرامعلی ظاهری، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: کالبدشکافی در ناحیه لگنی یوز تلف شده انجام شد و پس از تشخیص جنسیت، کلیه دستگاه تولیدمثلی حیوان به صورت کامل (شامل واژن، سرویکس، شاخ های رحمی و یک جفت تخمدان) نمونه برداری شده و پس از قرار گرفتن در سرم فیزیولوژیک، برای انجام مراحل بعدی و تهیه نمونه های ژنتیکی و سایر تحقیقات به سازمان مرکزی ارسال شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان اضافه کرد: خبر تلف شدن این گونه ارزشمند جانوری و در معرض خطر انقراض برای جامعه محیط زیست و  علاقه مندان به حیات وحش بسیار تأسف بار بود.

ظاهری بیان کرد: از آن بدتر، آنکه گونه ای در این حادثه تلف شد که می توانست در سال های بعد، خود زادآور بوده و روزنه های امید بیشتری را در خصوص احیای این گونه منحصربه فرد جانوری باز کند.

وی گفت: برای عدم تکرار این اتفاقات، ضمن اینکه از مردم عزیز و رانندگان شریف خواهش می کنیم تا رعایت سرعت مطمئنه در جاده هایی که کریدور عبور حیات وحش هستند خصوصا محدوده م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جنسیت یوزپلنگ تلف شده در تصادف جاده ای «ماده» تشخیص داده شد

جنسیت یوزپلنگ تلف شده در تصادف جاده ای «ماده» تشخیص داده شد