مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 مرداد 1401 ساعت 15:072022-07-31بين الملل

پیروزی آمریکا قطعی نیست/ تحرکات چین، تهاجمی تر شده است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، نیویورک تایمز در گزارشی تصمیم رییس مجلس نمایندگان این کشور برای سفر به تایوان را بررسی کرده و نوشته است: - روزنامه نیویورک تایمز آمریکا در ادامه سلسله گزارش های هشدارآمیز اخیر خود درباره افزایش تنش ها بین پکن و واشنگتن در تایوان، تأکید کرد: ارتش چین تهاجمی تر شده و پیروزی آمریکا قطعی نیست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، نیویورک تایمز در گزارشی تصمیم رییس مجلس نمایندگان این کشور برای سفر به تایوان را بررسی کرده و نوشته است: پکن قاطعانه تهدید کرده است که اگر نانسی پلوسی طبق تصمیم اعلامی به تایوان سفر کند، از نیروی نظامی استفاده خواهد کرد.

جزیره تایوان با 23 میلیون نفر جمعیت و در 80 مایلی (128 کیلومتر) ساحل چین، از مدت ها پیش به کانون تنش بین واشنگتن و پکن تبدیل شده و اکنون این تنش ها به بالاترین سطح خود رسیده است.

به نوشته نیویورک تایمز، چین، جزیره خودمختار تایوان را بخشی از قلمرو خود می داند و تأکید کرده است که اگر نیاز باشد، با استفاده از زور و نیروی نظامی این منطقه را به حاکمیت خود برمی گرداند.

شیء جین پینگ ، رییس جمهور چین در گفت وگوی تلفنی پنج شنبه گذشته با جو بایدن، رییس جمهور آمریکا، به شدت نسبت به مداخله واشنگتن در این موضوع هشدار داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیروزی آمریکا قطعی نیست/ تحرکات چین، تهاجمی تر شده است

پیروزی آمریکا قطعی نیست/ تحرکات چین، تهاجمی تر شده است