مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 مرداد 1401 ساعت 14:022022-07-31سياسي

احیای برجام به نفع روسیه نیست


روسیه می خواهد ایران را کنترل کند و به نوعی از ایران در تنظیم روابطش با غربی ها به عنوان اهرم فشاری استفاده کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از نامه نیوز، گسترش ارتباط ایران و روسیه در میان مذاکرات احیای برجام چه تأثیراتی خواهد داشت؟ برخی باور دارند در چنین شرایطی غربی ها وادار می شوند که در مسیر امضای نتیجه نهایی قرار گیرند و برخی نیز می گویند در شرایط کنونی و با ایجاد اتحادهای جدید بعید است مذاکرات احیای برجام به نتیجه برسد.

علی محمد نمازی، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی، به نامه نیوز گفت: اساس دوستی ها، ارتباط ها و در مقابل تعارض ها و درگیری ها منافع است؛ بنابراین اینکه دو کشور به هم نزدیک می شوند و سعی می کنند همکاری هایشان را افزایش دهند، بر مبنای منافع مشترک شان است و اگر از هم بدشان هم می آید بر اساس تضاد منافع شان است اما آنچه امروز در ارتباط با ایران و روسیه مشاهده می کنیم قدری با این قاعده فرق دارد.

این نمونه هر دو کشور آمریکا را دشمن مشترک خود می دانند و با اروپا هم مشکلاتی دارند و به همین دلیل است به یکدیگر نزدیک شده اند.

این نوع بنیاد در تنظیم روابط سیاسی میان کشورها چندان قابل اتکا نیست زیرا مثلا اگر جنگ روسیه و اوکراین سامان یابد و روسیه روابطش را با غربی ها نرمال کند، دیگر نیازی به ایران نخواهد داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احیای برجام به نفع روسیه نیست

احیای برجام به نفع روسیه نیست