مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 مرداد 1401 ساعت 11:372022-07-29سياسي

پذیرایی چین از رییس مجلس نمایندگان آمریکا با رزمایش دریایی


نیروهای مسلح چین رزمایش دریایی دو روزه خود را در دریای چین جنوبی همزمان با خبر آغاز تور آسیایی رییس مجلس نمایندگان آمریکا، شروع کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، در حالی که خبر سفر احتمالی تحریک آمیز نانسی پلوسی رییس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان جنجال برانگیز شده، نیروهای مسلح چین جمعه (29 ژوییه) رزمایش دریایی خود را در دریای چین جنوبی در نزدیکی سواحل استان گوانگدونگ آغاز کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری اسپوتنیک ، به گفته دفتر ایمنی دریایی استان گوانگدونگ، این رزمایش قرار است در روزهای 29 و 30 ژوییه (هفتم و هشتم مرداد) انجام شود.

این تحول در بحبوحه گزارش هایی صورت می گیرد که پلوسی رییس مجلس نمایندگان ایالات متحده سفر آسیایی خود را امروز آغاز می کند، توری که ممکن است شامل توقف او در تایوان باشد.

  یک روز قبل، شی جین پینگ رییس جمهور چین و جو بایدن رییس جمهور آمریکا تلفنی با یکدیگر گفت وگو کردند که طی آن شی، بایدن را به خاطر آنچه طرف چینی نقض سه بیانیه آمریکا درباره روابط با تایوان می داند، مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازآسوشیتدپرس، در بیانیه منتشر شده طرف چینی از این گفت وگو آمده است: حفاظت قاطعانه از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی چین اراده قطعی بیش از 1.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پذیرایی چین از رییس مجلس نمایندگان آمریکا با رزمایش دریایی

پذیرایی چین از رییس مجلس نمایندگان آمریکا با رزمایش دریایی