مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 تیر 1401 ساعت 11:272022-07-07سياسي

آیت الله سبحانی: وحدت هرگز به معنای کوتاه آمدن در عقاید مذهبی نیست


یکی از مراجع تقلید با صدور پیامی تاکید کرد: روشن است که وحدت و تقریب هرگز به معنای دست کشیدن از مذهب خود یا کوتاه آمدن در عقائد مذهبی نیست.

وحدت اسلامی در پی همگرایی امت اسلامی در راه اهداف مشترک اسلامی و در برابر دشمنان و چالش های مشترک است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، همایش بین المللی بازشناسی جایگاه حج در تقویت همگرایی اسلامی، فرصت ها و چالش ها به همت مرکز صلح و گفت وگوی دانشگاه ادیان و مذاهب و با پیام مرجع عالیقدر حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید جهان تشیع صبح امروز 5 شنبه 16 تیرماه در تالار امام موسی صدر دانشگاه ادیان و مذاهب آغاز شد.

مشروح پیام آیت الله سبحانی به این همایش به شرح ذیل است: بسم الله الرحمن الرحیم فِیهِ آیَاتٌ بَیِّنَاتٌ مَّقَامُ إِبْرَاهِیمَ وَمَن دَخَلَهُ کَانَ آمِنًا وَلِلَّـهِ عَلَی النَّاسِ حِجُّ الْبَیْتِ مَنِ اسْتَطَاعَ إِلَیْهِ سَبِیلًا در آن، نشانه هایی روشن است [از جمله ] مقام ابراهیم است؛ و هر که در آن درآید در امان است؛ و برای خدا، حج آن خانه، بر عهده مردم است؛ [البته بر] کسی که بتواند به سوی آن راه یابد.

حج تمتع یا همان حجهالاسلام از جمله فرائض اسلامی است که ماهیت و محتوای آن نشان می دهد که یک آیین صرفاً عبادی نیست، بلکه در کنار بعد عبادی اصیلش، از ابعاد اجتماعی و سیاسی نیز برخو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیت الله سبحانی: وحدت هرگز به معنای کوتاه آمدن در عقاید مذهبی نیست

آیت الله سبحانی: وحدت هرگز به معنای کوتاه آمدن در عقاید مذهبی نیست