مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 تیر 1401 ساعت 14:572022-07-04بين الملل

ابتکار تهران برای آشتی آنکارا و دمشق


یک روزنامه لبنانی با محور قرار دادن سفر اخیر وزیر خارجه ایران به ترکیه و سوریه، از ابتکار تهران برای قرار دادن دمشق و آنکارا در مسیر آشتی خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، حسین امیر عبداللهیان وزیر خارجه ایران، شنبه گذشته (11 تیرماه)، برای چهارمین بار پس از تصدی وزارت خارجه راهی دمشق شد.

سفری ناگهانی و درست چند روز پس از سفرش به آنکارا و دیدار با مقامات ارشد ترکیه.

فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه در فرودگاه دمشق، در استقبال از همتای ایرانی از اهمیت این سفر گفت و تصریح کرد: این سفر بسیار مهم است و پس از تحولات داخلی، منطقه ای و بین المللی زیادی صورت می گیرد .

ابتکار عمل تهران برای آشتی آنکارا و دمشق روزنامه الاخبار لبنان با انتشار یادداشتی در خصوص تلاش و ابتکار تهران برای اتحاد و قرار دادن آنکارا و دمشق در مسیر آشتی، نوشت: تهران رسما ابتکار عمل خود را برای حمایت عملی از روند مصالحه بین دمشق و آنکارا را با سفر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه خود به دمشق، کلید زد.

پیشنهادات ایران مبتنی بر لزوم فعال سازی هماهنگی بین دو طرف به منظور جلوگیری از تنش میدانی جدید در منطقه و نیز جلوگیری از آغاز عملیات نظامی جدید ترکیه در مقابل درک متقابل طرفین از دغدغه ها و نگرانی های یکدیگر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابتکار تهران برای آشتی آنکارا و دمشق

ابتکار تهران برای آشتی آنکارا و دمشق