مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 تیر 1401 ساعت 10:322022-07-03اقتصادي

تناقض در حرف های رییسی از نگاه یک روزنامه اصولگرا


روز گذشته در حالی مراسم گرامیداشت روز صنعت و معدن برگزار شد که موضوع تفکیک دو وزارتخانه صنعت و بازرگانی به موضوع روز محافل خبری و فعالان صنعتی و معدنی تبدیل شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از روزنامه جوان، هر چند پیش کشیدن موضوع تفکیک وزیر صمت را از تیغ استیضاح خلاص کرد، اما طرح همین موضوع و قول دولت برای ارسال لایحه تشکیل وزارت بازرگانی ظرف دو ماه آینده وزارت صمت را تا پایان تابستان به حالت تعلیق درآورد و بسیاری از سیاست ها و تصمیمات مشترک صنعت و تجارت را نیمه تعطیل کرد.

آنچه روز گذشته سیدابراهیم رییسی در همایش روز صنعت و معدن بیان کرد، با موضوع تفکیک این وزارتخانه تناقض داشت، به طوری که برخی از یک بام و دو هوای دولت در وزارت صمت سخن گفتند و از نبود استراتژی واحد در اداره این وزارتخانه عریض و طویل انتقاد کردند.

رییس جمهور در این همایش با بیان اینکه قویاً مدافع و موافق نظریه دولت چابک هستم، گفت: دولت باید تصدی گری های خود را در اقتصاد رها کند و در جایگاه هدایت، حمایت و نظارت قرار گیرد.

میدان فعالیت باید به بخش خصوصی واگذار شود و دولت از تصدی گری های خود بکاهد و وزن نظارتی و حمایتی خود را افزایش دهد.

چابک سازی دولت و جلوگیری از فربه شدن و افزایش هزینه های دولت باید مدنظر همه نهادها و دستگاه ها به ویژه دولت و مجلس شورای اسل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تناقض در حرف های رییسی از نگاه یک روزنامه اصولگرا

تناقض در حرف های رییسی از نگاه یک روزنامه اصولگرا