مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 تیر 1401 ساعت 18:022022-06-30سياسي

«سند ملی مسجد» در قم تصویب شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از مرکز خبر حوزه، دومین روز از سومین نشست اعضای هیئت امنای بنیاد هدایت، امروز با حضور حجج اسلام والمسلمین رحیمیان، ماندگاری، پناهیان، عالی، قمی، عزت زمانی و میرمحمدیان در سالن جلسات شهید مالامیری دفتر قم بنیاد هدایت، برگزار شد.

در جلسه قبل برخی از مباحث از جمله بررسی موضوعاتی پیرامون سند ملی مسجد، باقی مانده بود که به دلیل اهمیت موضوع، اعضای هیئت امنا پیشنهاد کردند که جلسه دیگری را به این موضوع اختصاص دهند.

در این نشست بررسی سازوکار تنظیم گری مساجد، بررسی تضمین نقش مردم در اداره مسجد، نقش حلقه های میانی و صندوق تحول به بحث گذاشته شد و اعضا به بیان دیدگاه های خود پرداختند.

حجت الاسلام میرمحمدیان در ابتدای این دیدار به خلاصه ای از مباحثی که در جلسه گذشته پیرامون سند ملی مسجد مطرح شده بود پرداخت و اظهار داشت: در مسئله مدیریت مسجد دو گونه بحث می شود؛ حکمرانی بر مسجد و هم حکمرانی از مسجد.

طبیعتا چون این سند برای حاکمیت تدوین شده است، بیشتر به موضوع حکمرانی بر مسجد پرداخته است.

وی تشکیل شورای متشکل از همه نهادهای دست اندر کار امورات مسجد را یکی از موارد مهمی برشمرد که در سند ملی مسجد پیش بینی شده است و بیان داشت: پیشنهاد ما این است که مدیر این شورا را خود اعضاء تعیین کنند و کار دبیرخانه ای این ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«سند ملی مسجد» در قم تصویب شد

«سند ملی مسجد» در قم تصویب شد