مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 تیر 1401 ساعت 14:322022-06-28بين الملل

شروط رییس جمهور ترکیه برای سوئد و فنلاند/ هشدار به یونان


رییس جمهور ترکیه ضمن بازگو کردن شروط این کشور برای موافقت با عضویت سوئد و فنلاند در ناتو درباره تنش ها با یونان اظهارنظر کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس،  رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه پیش از ترک آنکارا به مقصد مادرید به منظور شرکت در نشست سران ناتو آخرین مواضع خود درباره موضوعاتی از قبیل تنش ها با یونان و عضویت سوئد و فنلاند در ناتو بیان کرد.

منابع رسانه ای در ترکیه گزارش دادند، رییس جمهور این کشور اعلام کرد که سوئد و فنلاند اگر به دنبال عضویت در ناتو هستند باید نگرانی های امنیتی ترکیه را در نظر بگیرند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری دولتی آناتولی ترکیه، رجب طیب اردوغان در سخنان روز سه شنبه (امروز) اعلام کرد که عضویت در ناتو مسئولیت هایی به دنبال دارد.

رییس جمهور ترکیه تصریح کرد: اگر قرار است سوئد و فنلاند به عضویت ناتو درآیند، باید نگرانی های امنیتی ترکیه عضو 70 ساله این ائتلاف را در نظر بگیرند .

سوئد و فنلاند ماه گذشته میلادی رسما درخواست خودشان را برای عضویت در ناتو اعلام کردند؛ مساله ای که مقام های آنها به رغم هشدارهای مقام های مسکو، بعد از درگیری روسیه با اوکراین آن را در دستور کار قرار دادند.

ترکیه به دنبال درخواست فنلاند و سوئد برای عضویت در ناتو بارها مخالفت خود را با الحاق این دو کشور ابراز و برای موافقت با ع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شروط رییس جمهور ترکیه برای سوئد و فنلاند/ هشدار به یونان

شروط رییس جمهور ترکیه برای سوئد و فنلاند/ هشدار به یونان