مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 تیر 1401 ساعت 14:122022-06-26بين الملل

بورل در تهران، سفری که مذاکرات را در منطقه خلیج فارس نگه داشت


جوزپ بورل مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای نخستین بار در دولت سیزدهم به تهران آمد تا مذاکرات برای رفع تحریم ها بزودی از سر گرفته شود؛ این بار در یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، پس از آنکه مذاکرات رفع تحریم ها در وین در 20 اسفند ماه سال گذشته دچار وقفه شد، تبادل پیام ها بین ایران و آمریکا به واسطه انریکه مورا هماهنگ کننده گفت وگوها ادامه داشت.

البته در این میان جوزپ بورل مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و آنگونه که امیرعبداللهیان نیز به آن اشاره کرده بود برخی از وزرای خارجه اروپایی و منطقه هم اقدام به رد و بدل این پیام ها بین ایران و آمریکا کردند.

  البته در این میان شاهد صدور قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی پیشنهاد شده از سوی آمریکا و سه کشور اروپایی عضو برجام (آلمان، فرانسه و انگلیس) بودیم که واکنش تهران را به همراه داشت و قبل از صدور آن نیز سازمان انرژی اتمی اقدامات جبرانی هسته ای را صورت داد که از آن جمله متوقف کردن فعالیت دوربین های فرابرجامی آژانس بود.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه نیز پس از صدور این قطعنامه در نشستی خبری با بلاول بوتو زرداری وزیر خارجه پاکستان گفت که پکیج سیاسی جدیدی را روی میز گذاشتیم و آمریکا پذیرفت، ولی بر تص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بورل در تهران، سفری که مذاکرات را در منطقه خلیج فارس نگه داشت

بورل در تهران، سفری که مذاکرات را در منطقه خلیج فارس نگه داشت