مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 تیر 1401 ساعت 08:022022-06-25اقتصادي

حذف ارزترجیحی با صنایع لبنی و سلامت مردم چه می کند؟


با حذف ارز ترجیحی، صنعت لبنیات با چالش هایی مواجه شده است که از جمله مهم ترین چالش ها افزایش بهای تمام شده محصولات لبنی ناشی از افزایش شیر خام است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از دنیای اقتصاد، حدود 70 درصد از بهای تمام شده شیر خام تولیدی در دامداری ها، مربوط به نهاده دامی و همچنین در واحدهای تولیدی، حدود 70 درصد از بهای تمام شده مربوط به شیر خام است.

کاهش نقدینگی دامداری ها و شرکت های تولیدی فرآورده های لبنی از دیگر چالش های مهم در این صنعت، کمبود نقدینگی دامداری ها و بنگاه های تولیدی است.

دامداری ها و شرکت های لبنی باید از حمایت کافی جهت تامین نقدینگی برخوردار باشند.

نادیده گرفتن این مساله می تواند بنگاه های تولیدی اعم از دامی و لبنیاتی را به تعطیلی بکشاند و در نتیجه موجب بیکاری تعداد زیادی از نیروی کار جوان و فعال در جامعه شود.

مشکلات تامین مواد اولیه و بسته بندی واردکنندگان فعال مواد اولیه و بسته بندی را با ارز 42000ریالی وارد و تامین می کردند و میزان سرمایه در گردش شان کفایت می کرد.

اما در حال حاضر با حذف ارز ترجیحی، واردکنندگان توان تامین و واردات این مقدار از مواد اولیه و بسته بندی را نداشته که این موضوع می تواند شرکت های تولیدی را با کاهش ظرفیت یا تعطیلی خطوط و بحران های مالی شدید دیگر مواجه کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حذف ارزترجیحی با صنایع لبنی و سلامت مردم چه می کند؟

حذف ارزترجیحی با صنایع لبنی و سلامت مردم چه می کند؟