مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 خرداد 1401 ساعت 08:072022-06-15سياسي

بیانیه سخنگوی مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضاییه


دکتر حسینی ایجی سخنگوی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه در خصوص طرح اصلاح قانون استفاده بعضی دستگاه ها از نماینده حقوقی در مراجع قضایی بیانیه ای صادر کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مرکز وکلای قوه قضاییه، متن کامل بیانیه به شرح زیر است: بسمه تعالی طی روزهای اخیر اخبار مربوط به بررسی طرح موسوم به اصلاح قانون استفاده بعضی دستگاه ها از نماینده حقوقی در مراجع قضایی در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، التهابات و نگرانی هایی را برای جامعه وکالت و دستگاه قضایی کشور ایجاد نموده، طرحی که به موجب آن کلیه شرکت ها، بنگاه ها و موسسات خصوصی نیز می توانند جهت طرح، دفاع و تعقیب دعاوی خود در مراجع قضایی به جای وکیل دادگستری از نماینده حقوقی استفاده نمایند.

ایرادات این طرح بر هیچ یک از وکلا، قضات و حقوقدانان پوشیده نیست.

مداخله در فرآیند دادرسی بدون هرگونه سنجش علمی و عمومی و طی دوره های آموزشی وکارآموزی در سایه عدم نظارت مراجع انتظامی، موجب فساد، تنزل سطح خدمات حقوقی، اطاله دادرسی، نقض حقوق شهروندان و آسیب جدی بر پیکره نظام قضایی کشور خواهد شد.

موارد مذکور و ده ها دلیل دیگر، همه و همه مواردی است که نادرستی این طرح را آشکار ساخته و مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیانیه سخنگوی مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضاییه

بیانیه سخنگوی مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضاییه