مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 خرداد 1401 ساعت 09:272022-05-31بين الملل

«خویشاوندی» و «وطن دوم» حال و هوای این روزهای روابط تهران-دوشنبه


این نکته که «امامعلی رحمان» هنگام استقبال از رؤسای جمهور ایران در «دوشنبه» همیشه تاکید می کند «به وطن دوم خودتان خوش آمدید» تنها یک تعارف دیپلماتیک نیست.

- با توجه به سفر رسمی امامعلی رحمان رییس جمهور تاجیکستان به جمهوری اسلامی ایران تعدادی از کارشناسان تاجیک نظر و دیدگاه های خود را در مورد روابط میان دو کشور با خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه در میان گذشتند.

ذوالفقار اسماعیلیان روزنامه نگار و تحلیلگر سفر رسمی رییس جمهور تاجیکستان به ایران پس از یک مقطع زمانی نسبتا طولانی9 ساله انجام شد.

تا قبل از این، بالاترین رقم بازدیدهای خارجی امامعلی رحمان پس از روسیه به ایران تعلق می گرفت و جمهوری اسلامی در ردیف سوم فهرست شرکای تجاری تاجیکستان قرار داشت.

متاسفانه به دلایلی در چند سال پیش روابط میان دو کشور برادر با برخی مشکلات مواجه شد که در این خصوص هم در تاجیکستان و هم در ایران نظر و دیدگاه های متعددی مطرح شد که ضرورت به پرداختن مجدد به این موضوع نیست.

فقط این نکته شایان تاکید است که برای جلوگیری از بروز هر نوع تنش احتمالی در روابط میان دو کشور هم زبان، هم فرهنگ و هم تاریخ که عمدتا حاصل مداخلات طرف های مغرض و بدخواه خارجی است، باید خط قرمزهای منافع ملی به دقت مد نظر قرار داده شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«خویشاوندی» و «وطن دوم» حال و هوای این روزهای روابط تهران-دوشنبه

«خویشاوندی» و «وطن دوم» حال و هوای این روزهای روابط تهران-دوشنبه