مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 خرداد 1401 ساعت 14:472022-05-29فرهنگي

تمام جوائز سینماگران ایرانی از جشنواره کن / با جایزه دیشب 41 جایزه


از جایزه های دریافتی سینماگران ایرانی، 40 جایزه در سال های بعد از انقلاب و یک جایزه در پیش از انقلاب نصیب سینمای ایران شده است.

- از جایزه های دریافتی سینماگران ایرانی، 40 جایزه در سال های بعد از انقلاب و یک جایزه در پیش از انقلاب نصیب سینمای ایران شده است.

با کسب جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره امسال کن توسط زهرا امیر ابراهیمی ، مجموع جوایز سینمای ایران از این رویداد سینمایی به عدد 41 رسید.

سال گذشته اصغر فرهادی با عنوان قهرمان توانست جایزه بزرگ هیات داوران را برای نخستین بار برای سینمای ایران به ارمغان بیاورد تا پس از نخل طلای عباس کیارستمی با طعم گیلاس در سال 1997، جایزه بزرگ هیات داوران که مهم ترین عنوان پس از نخل طلاست نیز به ویترین افتخارات سینمای ایران از این رویداد سینمایی اضافه شود.

سینماگران ایران با احتساب جایزه بزرگ هیات داوران که با فیلم قهرمان کسب کرد، شمار مجموع جوایز خود را در طول شش دهه حضور در جشنواره کن به عدد 41 رساند.

در زیر مروری بر این جایزه ها و دریافت کننده های آن خواهیم داشت: اولین دوره جشنواره فیلم کن در روز 30 شهریور 1325 آغاز شد و اولین حضور سینمای ایران با فیلم کورش کبیر ساخته مصطفی فرزانه در بخش مسابقه فیلم های کوتاه در سال 1340 شکل گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تمام جوائز سینماگران ایرانی از جشنواره کن / با جایزه دیشب 41 جایزه

تمام جوائز سینماگران ایرانی از جشنواره کن / با جایزه دیشب 41 جایزه