مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 خرداد 1401 ساعت 00:522022-05-28اقتصادي

سازمان ملل نسبت به بحران گرسنگی بدلیل جنگ اوکراین هشدار داد


سازمان ملل اعلام کرده که ممکن است میلیون ها نفر به دلیل بحران اوکراین گرسنه بمانند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از تاس، سازمان ملل اعلام کرده که ممکن است میلیون ها نفر به دلیل بحران اوکراین گرسنه بمانند و اگر کشورها برای مقابله با بحران غذا با یکدیگر همکاری نکنند، تعداد گرسنگان احتمالاً افزایش خواهد یافت تا آن جا که شاید میلیون ها نفر به دلیل بحران اوکراین گرسنه بمانند.

مائوریتزیو مارتینا ، معاون سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در ادامه گفت: پیش بینی می شود که تعداد افرادی که در جهان با گرسنگی حاد مواجه هستند به دلیل بحران اوکراین 18 میلیون افزایش یابد.

طبق برآوردهای این سازمان، در سال 2021، قحطی 53 کشور را تحت تأثیر قرار داد و تقریباً 200 میلیون نفر در سراسر جهان از گرسنگی رنج بردند و جنگ اوکراین این سناریو را بیشتر تشدید کرد.

مارتینا گفت: برآوردهای اولیه ما حاکی از افزایش 18 میلیون نفری گرسنگان است، اما واضح است که خیلی به توسعه مکان درگیری نیز بستگی دارد.

وی خاطرنشان کرد که وضعیت تهدید جهانی برای عرضه غلات برای کشورهای در حال توسعه نگران کننده شده است، زیرا 36 کشور دارای بحران غذایی قبلاً بیش از 10 درصد گندم خود را از روسیه و اوکراین خریداری می کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازمان ملل نسبت به بحران گرسنگی بدلیل جنگ اوکراین هشدار داد

سازمان ملل نسبت به بحران گرسنگی بدلیل جنگ اوکراین هشدار داد