مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 خرداد 1401 ساعت 14:472022-05-28بين الملل

حمایت چین از ایجاد دولت فراگیر در افغانستان با مشارکت اقلیت های قومی


نماینده ویژه امنیتی وزارت امور خارجه چین گفت: این کشور در برابر سایر کشورها از تشکیل دولت فراگیر با مشارکت تمام اقلیت های ملی در افغانستان حمایت و آماده کمک به این روند است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه ، چن گاپین ، نماینده ویژه امنیت وزارت امور خارجه چین در چهارمین دور گفت وگوی امنیت منطقه ای در مورد افغانستان که در شهر دوشنبه برپا شد، پشتیبانی کشورش از تشکیل دولت فراگیر در افغانستان را اعلام کرد.

وی ضمن سخنانی در این نشست گفت که چین در برابر سایر کشورها از تشکیل دولت فراگیر تمام اقلیت های ملی در افغانستان را پشتیبانی می کند و آماده کمک به این روند است.

نماینده امنیتی چین در این نشست گفت: پکن همیشه آماده ارائه هرگونه کمک به مردم افغانستان هست و از ارائه کمک های بشردوستانه در افغانستان حمایت می کند.

وی در ادامه با بیان این که چین امیدوار است نمایندگان امنیتی سایر کشورها نیز این موضوع را جدی بگیرند، افزود: با اوج گرفتن درگیری ها بحران گرسنگی در میان جمعیت غیرنظامی افغانستان شدت می گیرد.

در این نشست نمایندگان مشاوران امنیت ملی کشورهای هند، ایران، قزاقستان، چین، قرقیزستان، پاکستان، روسیه، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان شرکت کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمایت چین از ایجاد دولت فراگیر در افغانستان با مشارکت اقلیت های قومی

حمایت چین از ایجاد دولت فراگیر در افغانستان با مشارکت اقلیت های قومی