مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 خرداد 1401 ساعت 07:272022-05-25سياسي

مجارستان وضعیت اضطراری اعلام کرد


ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان، با اشاره به چالش های ناشی از جنگ جاری در اوکراین، در این کشور وضعیت اضطراری اعلام کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا از راشا تودی مجارستان به دلیل شیوع بیماری همه گیری کرونا هم اکنون در وضعیت فوق العاده قرار دارد اما قرار بود این وضعیت روز سه شنبه منقضی شود.

اوربان سه شنبه شب در بیانیه ای گفت: برای حفاظت از منافع امنیت ملی مجارستان و به منظور اطمینان از وارد نشدن به جنگ و محافظت از خانواده های مجارستانی، دولت به فضایی برای مانور و توانایی برای اقدام فوری نیاز دارد.

پارلمان مجارستان روز سه شنبه، یک اصلاحیه قانون اساسی را به تصویب رساند که به نخست وزیر این کشور اجازه می دهد تا در صورت وقوع جنگ یا فاجعه انسانی در یک کشور همسایه، وضعیت اضطراری اعلام کند.

منتقدان اوربان معتقدند که این اصلاحیه به او اجازه می دهد با دستور حکومت کند و پارلمان مجارستان را دور بزند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه 21 فوریه 2022 (دوم اسفند 1400) با انتقاد از بی توجهی غرب به نگرانی های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

رییس جمهور روسیه سه روز پس از آن، پنجشنبه 24 فوریه (5 اسفند 1400) نیز عملیاتی نظامی که آن را عملیات ویژه خواند، علیه اوکراین آغاز کرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجارستان وضعیت اضطراری اعلام کرد

مجارستان وضعیت اضطراری اعلام کرد