مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 خرداد 1401 ساعت 10:172022-05-24اقتصادي

مصر و تلاش برای تبدیل شدن به قطب برق شمال آفریقا


رضا رحیمی- مصر از جمله کشورهایی است که در طول دهه های گذشته توانسته علاوه بر ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضای مصرف برق در داخل، به قدرتی توانمند در حوزه تولید انرژی برق تبدیل شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، مصر کشوری است که با اکثر کشورهای همسایه در این حوزه تعامل دارد و برنامه های بلند مدتی برای کسب درآمدهای ارزی از طریق صادرات برق برنامه ریزی کرده است.

این کشور که جمعیتی بالغ بر 100 میلیون نفر را در خود جای داده به صورت سالانه چیزی حدود 40 هزار مگاوات ساعت برق تولید می کند و بر اساس اطلاعات مستند از این میزان چیزی نزدیک به نیمی از آن یعنی 20 هزار مگاوات را صادر می کند! کشور مصر 90 درصد برق تولیدی خود را از طریق منابع فسیلی تولید می کند و به صورت جزیی تر این برق تولیدی متشکل از 78 درصد تولید برق از طریق گاز طبیعی، 13 درصد از طریق سوخت مایع، 7 درصد از طریق منابع آبی و کمتر از 2 درصد آن نیز از طریق انرژی باد و خورشید است.

مصر همچنین در برنامه های بلند مدت خود تلاش دارد تا در قالب تفاهم نامه های همکاری با وزارت انرژی روسیه به توسعه نیروگاه های هسته ای در کشور خود بپردازد و زمینه را برای تولید برق از طریق این انرژی نیز فراهم کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصر و تلاش برای تبدیل شدن به قطب برق شمال آفریقا

مصر و تلاش برای تبدیل شدن به قطب برق شمال آفریقا