مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 خرداد 1401 ساعت 10:372022-05-23حوادث

دستگیری عامل هتک حیثیت دانشجویان در سمنان


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سمنان، محمدرضا فداییان رییس پلیس فتای استان سمنان صبح امروز در گفت وگو با خبرنگاران از شناسایی و دستگیری متهم سایبری خبر داد که با ساخت اکانت های جعلی باعث هتک حیثیت تعداد زیادی از دانشجویان شده بود.

وی گفت: با مستندات ارائه شده توسط شاکیان پرونده مشخص شد، متهم با ایجاد پروفایل های جعلی در شبکه اجتماعی تلگرام اقدام به ارسال مطالب توهین آمیز به آنها کرده است.

رییس پلیس فتای استان سمنان بیان کرد: با توجه به اهمیت موضوع، تیم ویژه ای از کارآگاهان پلیس فتا، پی جویی پرونده را در دستور کار قرار دادند و با پیگیری های به عمل آمده این مجرم سایبری شناسایی شد.

فداییان از دستگیری متهم با هماهنگی مراجع قضایی خبر داد و افزود: متهم پس از حضور در پلیس فتا با بیان مطالب غیرمرتبط منکر هرگونه ارتباط با پرونده شد که با مشاهده مستندات و ادله دیجیتال انکارناپذیر، به بزه ارتکابی خود اعتراف کرد.

وی با تأکید به اینکه برخی کاربران فضای سایبری به صورت آگاهانه یا ناآگاهانه به ساخت پروفایل جعلی و انتشار مطالب کذب، سبب هتک حیثیت سایران می شوند، تصریح کرد: این موضوع بر اساس قانون جرم قلمداد می شود و مجازات لازم برای آن تعیین شده است و مجرمان سایبری بدانند که انجام اعمال مجرمانه در فضای مجازی از چشمان تیزبین کارآگاهان پلیس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستگیری عامل هتک حیثیت دانشجویان در سمنان

دستگیری عامل هتک حیثیت دانشجویان در سمنان