مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 اردیبهشت 1401 ساعت 15:272022-05-21بين الملل

اعلام آماده باش آمریکا برای اقدامات احتمالی پیونگ یانگ


مقامات آمریکایی و کره جنوبی ضمن ابراز نگرانی از آنچه که اقدامات تحریک آمیز پیونگ یانگ حین سفر جو بایدن به سئول خوانده شده، اعلام کردند واشنگتن آماده واکنش است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک از ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، جو بایدن رییس جمهوری آمریکا و یون سوک یول رییس جمهور جدید کره جنوبی، امروز شنبه در سئول دیدار می کنند تا در خصوص نگرانی ها از آزمایش تسلیحات هسته ای پیونگ یانگ و در گرماگرم شیوع شدید کووید در کره شمالی گفت و گو کنند.

این نخستین سفر آسیایی بایدن از زمان ورود به کاخ سفید است که به گفته یک مقام آمریکایی بی تردید تحت تاثیر نمایش پر زرق و برق نظامی و تهدید ضمنی دولت پیونگ یانگ قرار گرفته و کره شمالی احتمالا از این زمان برای آزمایش موشک با قابلیت حمل کلاهک هسته ای و یا مواد منفجره هسته ای استفاده کند.

این مقام ارشد آمریکایی که خواست نامش فاش نشود و در میان همراهان بایدن در سفر به کره جنوبی قرار دارد، به خبرنگاران گفت: ما آماده هستیم.

ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا هم در خصوص اقدامات احتمالی کره شمالی حین سفر بایدن به سئول گفت آنچه که دولت ایالات متحده به عنوان یک اقدام تحریک آمیز احتمالی می بیند، یک خطر واقعی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعلام آماده باش آمریکا برای اقدامات احتمالی پیونگ یانگ

اعلام آماده باش آمریکا برای اقدامات احتمالی پیونگ یانگ