مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 اردیبهشت 1401 ساعت 13:022022-05-21اقتصادي

نخریدن به ضرر مردم و تولیدکننده داخلی است


معاون اقتصادی استاندار اصفهان گفت: نخریدن اقلام اساسی به بهانه ارزان تر شدن تنها به ضرر تولیدکننده و مردم تمام می شود و با کم شدن عرضه و تقاضا این اقلام مجدد کمیاب و گران می شوند.

- ، امیررضا نقش پیش از ظهر شنبه در نشست تخصصی مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها و تأثیر آن بر عملکرد سازمان های مردم نهاد با اشاره به پیشینه این طرح اظهار داشت: کارشناسان اقتصادی بر این باور هستند ارز ترجیحی و فاصله با نرخ واقعی یک طرح اشتباهی بود که ابتدا به 700 قلم کالا و سپس به 25 قلم کالا اختصاص داده شد.

وی افزود: اما در دو سال اخیر به هفت قلم کالا که نهاده های دامی از اصلی ترین آنها است اختصاص داده شد و غلات و نهاده ها در هر کشوری جز کالاهای استراتژیک است و اثر خود را در زنجیره کالاهایی و مواد غذایی می گذارد.

ارز ترجیحی در اختیار واردکننده و رانت و فساد حاصل از آن معاون اقتصادی استانداری اصفهان خاطر نشان کرد: پاشنه آشیل این طرح در اختیار قرار دادن ارز ترجیحی به وارد کننده و تولید کنندگان بود در حالی که باید این یارانه در اختیار مصرف کننده در انتهای زنجیره تولید قرار می گرفت.

وی ادامه داد: رانت و فسادهای بسیاری که در سال 97 و 98 رسانه ای شد، حاصل این طرح بود و حتی با آن غذاهای حیوانات خانگی، لوازم آرایشی وارد می شد و با قیمت های بالا در بازار عرضه می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخریدن به ضرر مردم و تولیدکننده داخلی است

نخریدن به ضرر مردم و تولیدکننده داخلی است