مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 اردیبهشت 1401 ساعت 04:172022-05-20بين الملل

قبای «حقوق بشر» به تن بایدن هم زار زد؛ تکاپو برای دیدار با بن سلمان


رییس جمهور آمریکا که از سلف خود بابت نادیده گرفتن جنایت های ضدبشری سعودی ها انتقاد می کرد تصمیم گرفته ژست های حقوق بشری را کنارگذاشته و با ولیعهد سعودی دیدار کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، شبکه خبری سی ان ان به نقل از منابع آگاه گزارش داده جو بایدن ، رییس جمهور آمریکا ممکن است برای اولین بار طی هفته های آینده با محمد بن سلمان ، ولیعهد عربستان سعودی و حاکم غیررسمی این کشور دیدار کند.

وبگاه شبکه خبری سی ان ان نوشته تلاش برای برگزاری این دیدار به منزله چرخش در سیاست رییس جمهوری است که چندی پیش عربستان سعودی را دولت مطرود توصیف کرده بود.

مقام های فعلی و سابق آمریکایی به سی ان ان گفته اند مقام های دولت بایدن در حال گفت وگو با سعودی ها برای ترتیب دادن یک دیدار شخصی میان او و ولیعهد عربستان سعودی در ماه آینده میلادی حین یکی از سفرهای برون مرزی رییس جمهور آمریکا هستند.

منابع مورد استناد سی ان ان خاطرنشان می کنند عربستان سعودی در حال حاضر ریاست شورای همکاری خلیج فارس را به عهده دارد بنابراین هر گونه تعامل میان بایدن و بن سلمان ممکن است با نشست این شورا در ریاض مصادف شود.

یک مقام سابق آمریکایی که از بحث های انجام شده در خصوص برگزاری این دیدار مطلع است به سی ان ان گفت: باید انتظار اتفاق افتادن چنین رویدادی را داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قبای «حقوق بشر» به تن بایدن هم زار زد؛ تکاپو برای دیدار با بن سلمان

قبای «حقوق بشر» به تن بایدن هم زار زد؛ تکاپو برای دیدار با بن سلمان