مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 اردیبهشت 1401 ساعت 12:322022-05-19بين الملل

هشدار مقام ارشد پکن به مشاور بایدن درباره تایوان


یک مقام ارشد چین در گفت و گوی تلفنی با مشاور امنیت ملی کاخ سفید به آمریکا درباره تایوان هشدار داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه چین توضیحاتی درباره گفت و گوی تلفنی یانگ جیه چی عضو دفتر سیاسی حزب کمونیست چین و مدیر دفتر کمیسیون امور خارجه این کشور با مشاور امنیت ملی کاخ سفید ارائه داد.

در شرایطی که تنش های آمریکا و چین درباره برخی از موضوعات از قبیل تایوان و هنگ کنگ ادامه دارد، دو مقام ارشد پکن و واشنگتن تلفنی گفت و گو کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری اسپوتنیک ، یانگ جیه چی عضو دفتر سیاسی حزب کمونیست چین و مدیر دفتر کمیسیون امور خارجه این کشور با جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید به صورت تلفنی گفت و گو کردند.

طبق این گزارش، مقام ارشد پکن به مشاور امنیت ملی دولت جو بایدن درباره مداخله آمریکا در امور داخلی چین و اقدامات شدید پکن برای حفاظت از حاکمیت و منافع ملی خود هشدار داد.

وزارت خارجه چین در توضیح این رایزنی تلفنی اعلام کرد که یانگ جیه چی به سالیوان گفت: چین برای حفاظت از حاکمیت و منافع امنیتی خود اقدامات قاطعی انجام خواهد داد و ما سخنان خود را به واقعیت تبدیل خواهیم کرد .

مدیر دفتر کمیسیون امور خارجه چین به مشاور امنیت ملی کاخ سفید تاکید کرد که آمریکا مجموعه ای از اقدامات و اظهارات نادرست در زمینه مداخل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار مقام ارشد پکن به مشاور بایدن درباره تایوان

هشدار مقام ارشد پکن به مشاور بایدن درباره تایوان