مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 اردیبهشت 1401 ساعت 11:472022-05-19پزشكي

نوجوان جمع گریز و راهکارهای مقابله با آن


یکی از مشکلاتی که برخی خانواده های دارای فرزند نوجوان با آن درگیر هستند عدم تمایل فرزند آن ها برای حضور در محافل خانوادگی و جمع خویشاوندان است.

- مریم محقق فداه: یکی از مشکلاتی که برخی خانواده های دارای فرزند نوجوان با آن درگیر هستند عدم تمایل فرزند آن ها برای حضور در محافل خانوادگی و جمع خویشاوندان است.

برای ریشه یابی این مشکل، باید به نشانه ها و علائم بلوغ که شامل تغییرات خلق و خو، سبک فکر و زندگی است اشاره کرد که در هر نوجوان بسته به شرایط جسمی، روحی، محیطی و سبک تربیتی، میزان و شدت متفاوتی دارد.

یکی از نشانه های بلوغ، فرو رفتن در غار تنهایی است و نوجوان به دلیل افسردگی دوران نوجوانی که ریشه در تغییرات هورمونی دارد گاهاً دچار تغییر جهان بینی شده و در این چالش درونی از مکانیسم های دفاعی که اغلب به صورت ناآگاهانه است استفاده کرده و اقدام به قطع مراوده با اقوام می کند اما چنین رویکری را در مقابل دوستان خود اتخاذ نمی کند.

اما برخورد والدین در مواجهه با این چالش متفاوت است یعنی برخی تسلیم و برخی مقابله می کنند که هر دو راهکار به نوبه خود صدمه زننده به سلامت روان نوجوان خواهد بود.

پس اگر روزی با موجودی بلاتکلیف، کمی ژولیده، کم طاقت و عصبی با ظاهری شبیه به انسان با گوش ها و بینی بزرگ، چانه کمی ناهنجار، صورت و پیشانی تیره، صدای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نوجوان جمع گریز و راهکارهای مقابله با آن

نوجوان جمع گریز و راهکارهای مقابله با آن