مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 اردیبهشت 1401 ساعت 09:372022-05-19سياسي

مسئله خرمشهر و 40 سال شکاف بین نسلی!


خرمشهر به واسطه موقعیت استراتژیک در جغرافیای ملی و منطقه ای، طی یک قرن گذشته همواره محل بسیاری از تحولات تاریخی بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از خرمشهر، محمدرضا عبادی در یادداشتی نوشت: خرمشهر بیش از اینکه امروز نام یک شهر از توابع استان خوزستان باشد؛ عنوان مسئله ای در ابعاد ملی و عمومی است همچنان که سوم خرداد امسال در چهلمین سالگرد آزادسازی، چهره غم زده و جنگ زده خرمشهر برای چهلمین سال پیاپی سوژه رسانه ها و مطبوعات خواهد بود بی آنکه سرانجامی برای ریشه موانع پیشرفت و آبادانی این ملی شهر مطرح شود.

ضرورت نگاه ملی به خرمشهر، تخصیص اعتبارات ملی برای این شهر، روایت زخم های استوار بر پیکره آن، برجسته سازی بی توجهی ها در حوزه روایت مقاومت مردمی در خرمشهر، بیکاری، رکود اقتصادی، نقش ضعیف دولت ها در بازسازی و آبادی خرمشهر، چالش های مرزی و تجاری همچنین وجود منطقه آزاد اروند، مشکلات کشاوزی و بسیاری دیگر از این دست موارد در آستانه چهلمین سالگرد آزادسازی خرمشهر به عنوان محور اصلی تولیدات رسانه ها و مطبوعات قابل پیش بینی است.

اما به واقع مسئله اصلی و اساسی این ملی شهر چیست؟ شاید اساسی ترین عامل عقب ماندگی ها و موانع پیشرفت و آبادانی خرمشهر را بتوان ناشی از گسست یا شکاف بین نسلی در بافت جمعیتی این شهر دانست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسئله خرمشهر و 40 سال شکاف بین نسلی!

مسئله خرمشهر و 40 سال شکاف بین نسلی!