مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 اردیبهشت 1401 ساعت 09:022022-05-19سياسي

نکوداشت مختومقلی فراغی، شاعر و عارف ترکمن در دانشگاه تهران


مختومقلی فراغی شاعر و عارف ترکمن نقش بی بدیلی در شکل گیری فرهنگ سه قرن اخیر ترکمن ها داشته و علاوه بر اشعار ملی،حماسی و تقریبی در حوزه ی دینی اشعار عرفانی در مدح ائمه اطهار نیزسروده است.

- مختومقلی فراغی شاعر و عارف ترکمن نقش بی بدیلی در شکل گیری فرهنگ سه قرن اخیر ترکمن ها داشته و علاوه بر اشعار ملی،حماسی و تقریبی در حوزه ی دینی اشعار عرفانی در مدح ائمه اطهار نیزسروده است.

همایش نکوداشت 289 مین سالگرد شاعر و عارف ترکمن، مختومقلی فراغی با حضور معاون پارلمانی رییس جمهور و جمع کثیری از نخبگان فرهنگی اقوام مختلف و مهمانان خارجی در دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازعصر ایران به نقل از دبیرخانه همایش نکوداشت مختومقلی فراغی، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رییس جمهور در حاشیه این مراسم با اشاره به جایگاه این شاعر و عارف ترکمن در فرهنگ اقوام ایرانی، اظهار داشت: نقش مختومقلی فراغی در شعر و ادبیات ترکمن به مثابه نقش فردوسی در ادبیات فارسی و دانته در ادبیات ایتالیا می باشد و اشعار وی سرشار از مضامین هویت ملی و وحدت دینی است.

حسینی، مختومقلی فراغی را افتخار ایران و اسلام توصیف نمود و گفت: عشق، ارادت و علاقه ی این شاعر فرهیخته به ائمه اطهار(ع) کاملا در اشعارش ایشان ملموس بوده و هست، وی در پایان سخنانش سلام وتحیت شخص رییس جمهور محترم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نکوداشت مختومقلی فراغی، شاعر و عارف ترکمن در دانشگاه تهران

نکوداشت مختومقلی فراغی، شاعر و عارف ترکمن در دانشگاه تهران