مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 اردیبهشت 1401 ساعت 12:322022-05-18اقتصادي

افزایش قیمت کیت های آزمایشگاهی تا 300 درصد/ بیمه ها زیر بار هزینه ها نمی روند


دبیر علمی کنگره علوم آزمایشگاهی گفت: افزایش هزینه های آزمایشگاهی، باعث می شود که آزمایشگاه ها از انجام تست و نمونه های تشخیصی منصرف شوند.

- ، امیرحسن زرنانی، روز چهارشنبه در افتتاحیه سیزدهمین کنگره بین المللی و نوزدهمین کنگره کشوری ارتقا کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی، با اشاره به افزایش هزینه های آزمایشگاه های تشخیص پزشکی، اظهار داشت: وقتی هزینه های آزمایشگاهی افزایش می یابد، آزمایشگاه از پذیرفتن نسخه ها سر باز می زند و یک سری از اطمینان ها از انجام تست ها تحت الشعاع هزینه ها قرار می گیرد.

وی با عنوان این مطلب که قیمت برخی از کیت های آزمایشگاهی 50 درصد و برخی تا 300 درصد گران شده اند، افزود: دولت و وزارت بهداشت فقط 30 درصد هزینه های آزمایشگاهی را تقبل می کند.

زرنانی با اشاره به اهمیت تکرار برخی نمونه های آزمایشگاهی، ادامه داد: آزمایشگاه از بیمار برای یک بار آزمایش، پول دریافت می کند، در حالی که لازم است برخی آزمایش ها برای بار دوم تکرار شود و انجام این کارها زمانی اتفاق می افتد که آزمایشگاه توان مالی داشته باشد.

دبیر علمی کنگره علوم آزمایشگاهی با اشاره هزینه های انجام آزمایش های تشخیص پزشکی، گفت: تبعات افزایش هزینه های آزمایشگاهی فقط متوجه آزمایشگاه ها نیست و بیماران هم متضرر می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش قیمت کیت های آزمایشگاهی تا 300 درصد/ بیمه ها زیر بار هزینه ها نمی روند

افزایش قیمت کیت های آزمایشگاهی تا 300 درصد/ بیمه ها زیر بار هزینه ها نمی روند