مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 اردیبهشت 1401 ساعت 10:222022-05-18بين الملل

نشست فرصت ها و موانع افزایش صادرات به آفریقا برگزار شد


وب نشست سفیران جمهوری اسلامی ایران در قاره آفریقا با معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه، فرصت ها و موانع افزایش صادرات به این قاره مورد بررسی قرار گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، در وب نشست سفیران جمهوری اسلامی ایران در قاره آفریقا با مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه، فرصت ها و موانع افزایش صادرات به این قاره مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست، صفری ضمن اشاره به اهتمام دولت سیزدهم به بهبود تراز تجارت خارجی کشور و تقویت روابط اقتصادی با کشورهای حوزه آفریقا، به تلاش های وزارت امور خارجه در 9 ماه آغازین دولت سیزدهم برای تقویت روابط تجاری با این قاره اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: اجلاس چند کمیسیون مشترک اقتصادی با کشورهای آفریقایی در این مدت برگزار شده و در شش ماه نخست سال جاری نیز اجلاس کمیسیون مشترک با شمار زیادی از دیگر کشورهای این منطقه برگزار خواهد شد.

صفری افزود: محصولات غیرنفتی به ویژه در بخش دانش بنیان، خدمات فنی و مهندسی، دارو و تجهیزات و خدمات پزشکی، محصولات غذایی و تجهیزات و مصالح ساختمانی از جمله بخش هایی است که ظرفیت زیادی برای رشد صادرات به کشورهای آفریقایی دارند.

معاون اقتصادی وزارت امور خارجه همچنین با اشاره به مشکلاتی چون کمبود منابع آبی در داخل کشور و چشم انداز بازار جهانی محصولات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نشست فرصت ها و موانع افزایش صادرات به آفریقا برگزار شد

نشست فرصت ها و موانع افزایش صادرات به آفریقا برگزار شد