مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 اردیبهشت 1401 ساعت 08:372022-05-18بين الملل

لیست شروط ترکیه برای پذیرش فنلاند و سوئد در ناتو


وبگاه تحلیلی «بلومبرگ» لیستی از درخواست های ترکیه به منظور پذیرش فنلاند و سوئد در ائتلاف ناتو را منتشر کرد که شامل لغو تحریم های واشنگتن علیه آنکارا می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، در پی اعلام درخواست فنلاند و سوئد برای پیوستن به ناتو، ترکیه مخالفت خود را با عضویت این دو کشور اروپایی در ائتلاف ناتو اعلام کرد و پس از آن وبگاه تحلیلی بلومبرگ لیستی از درخواست های خود برای پذیرش عضویت فنلاند و سوئد در ناتو منتشر کرد.

طبق این گزارش، لیست درخواست های ترکیه از ناتو و فنلاند و سوئد شامل حذف تحریم های آنکارا به دلیل خرید سامانه های دفاع موشکی اس-400 روسیه و همچنین وارد کردن مجدد ترکیه در برنامه هواپیماهای پیشرفته اف-35 آمریکا می شود.

روز 15 ماه می (25 اردیبهشت ماه)، فنلاند و سوئد رسماً قصد خود برای پیوستن به ناتو به بهانه حمله روسیه به اوکراین را اعلام کردند.

برای عضویت در ناتو، تمامی اعضای این ائتلاف باید به اجماع از درخواست این دو کشور اروپایی برای عضویت در ناتو حمایت کنند اما ترکیه گفته است که با این درخواست موافقت نخواهد کرد زیرا هلسینکی و استکهلم، موضع شفافی علیه حزب کارگران کردستان ترکیه (پ ک ک) و جبهه آزادی بخش خلق انقلابی ترکیه (DHK/C) که آنکارا آن ها را تروریستی می داند، اتخاذ نکرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لیست شروط ترکیه برای پذیرش فنلاند و سوئد در ناتو

لیست شروط ترکیه برای پذیرش فنلاند و سوئد در ناتو