مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 اردیبهشت 1401 ساعت 09:222022-05-16بين الملل

سوئد هیئتی را برای رایزنی به ترکیه می فرستد


وزیر خارجه سوئد اعلام که به زودی قرار است هیئتی از این کشور راهی ترکیه شود تا درباره مسئله پیوستن استکهلم به ائتلاف نظامی ناتو با آنکارا بحث و گفتگو نماید.

- ، رسانه های ترکیه گزارش دادند که قرار است سوئد هیئتی را برای گفتگو درباره پیوستن این کشور به ائتلاف نظامی ناتو، روانه ترکیه کند.

روزنامه حریت ترکیه در این باره به نقل از آن لیند وزیر خارجه سوئد نوشت: به زودی هیئتی برای بررسی درخواست پیوستن به ناتو، به آنکارا سفر خواهد کرد.

سوئد روز گذشته و تنها چند ساعت پس از اعلام رسمی فنلاند برای تمایل به پیوستن به ناتو، اعلام کرد که این کشور نیز مایل به عضویت در ناتو است.

استکهلم در عین حال گفته است که در صورت پیوستن این کشور به ناتو، با استقرار تسلیحات هسته ای و پایگاه های نظامی این ائتلاف در خاک خود مخالفت خواهد کرد.

ماگدالنا اندرسون نخست وزیر سوئد در همین رابطه گفته است که الحاق به ناتو بهترین گزینه برای سوئد و امنیت مردم کشورش است.

این در حالی است که ترکیه ضمن اعلام این مطلب که سوئد و فنلاند محل امنی برای گروه های مخاف آنکارا هستند، اعلام کرده است که با عضویت کشورهای مذکور در ناتو موافق نیست.

همزمان اما معاون دبیرکل ناتو روز گذشته ابراز امیدواری کرد که اعضای این سازمان می توانند به زودی به اجماع نظر بر سر پیوستن فنلاند و سوئد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سوئد هیئتی را برای رایزنی به ترکیه می فرستد

سوئد هیئتی را برای رایزنی به ترکیه می فرستد