مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 فروردین 1401 ساعت 13:372022-04-06اقتصادي

کم آبی در لرستان/ کشاورزان به سمت کشت کلزا سوق داده شوند


رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: با توجه به کم آبی و کم بارشی در استان، کشاورزان به سمت کشت کلزا سوق داده شوند.

- ، سید عماد شاهرخی در جلسه کمیته فنی بذر و نهال استان لرستان با اشاره به اینکه 43 رقم گندم و جو بذری در لرستان تولید و فرآوری می شود گفت: در سال زراعی جاری 9 هزار و 878 هکتار گندم بذری کشت شده است و پیش بینی می شود از این سطح میزان 28 هزار و 236 تن برداشت شود.

وی میزان کشت جو بذری را 10 هزار و 75 هکتار اعلام کرد و گفت پیش بینی می شود از این سطح میزان پنج هزار و 226 تن جو بذری برداشت شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، به میزان موجودی انبارهای شرکت های بذری اشاره کرد و گفت: میزان گندم بذری شش هزار و 485 تن و میزان جو بذری 450 تن است.

شاهرخی تصریح کرد: ما به عنوان متولیان تولید، امنیت و سلامت غذایی در قبال کشاورزان و سفره مردم مسئولیم بنا بر این وظیفه ما افزایش راندمان تولید در واحد سطح است و این امر مستلزم همکاری و ارتباطات هر چه بیشتر کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی با مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی است.

وی با تأکید بر استفاده از هیئت های اندیشه ورز در همه زیر بخش های کشاورزی و ایجاد زیر شاخه مرتبط در کلیه شهرستان ها عنوان کرد: با همدلی، هم افزایی، ایجاد انگیزه و با استفاده از ظرفیت های موجود در مراکز جهاد کشاورزی و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کم آبی در لرستان/ کشاورزان به سمت کشت کلزا سوق داده شوند

کم آبی در لرستان/ کشاورزان به سمت کشت کلزا سوق داده شوند