مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 فروردین 1401 ساعت 08:072022-04-06بين الملل

توافق انگلیس، آمریکا و استرالیا روی تسلیحات مافوق صوت


دفتر بوریس جانسون بعد از تماس با رهبران واشنگتن و کانبرا درباره ائتلاف امنیتی جدید گفت که انگلیس، ایالات متحده و استرالیا برای همکاری روی تسلیحات مافوق صوت و قابلیت های جنگ الکترونیک توافق کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، به دنبال حصول این ائتلاف جدید موسوم به آکوس (AUKUS) که سپتامبر گذشته علنی شد، استرالیا یک قرارداد برای دریافت زیردریایی از فرانسه را در عوض یک برنامه زیردریایی هسته ای که مورد حمایت ایالات متحده و انگلیس است، کنار گذاشت و همین مساله به روابط با امانوئل ماکرون، رییس جمهوری فرانسه آسیب زد.

رهبران آکوس شامل بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس، جو بایدن رییس جمهوری آمریکا و اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا در بیانیه ای مشترک گفتند که از پیشرفت برنامه زیردریایی های مسلح متعارف با توان هسته ای برای استرالیا رضایت دارند و این متحدان در حوزه های دیگر هم همکاری خواهند داشت.

در این بیانیه آمده است: ما همچنین به شروع همکاری سه جانبه جدید روی تسلیحات مافوق صوت و ضد مافوق صوت و قابلیت های جنگ الکترونیک متعهد شدیم.

ایالات متحده و استرالیا در حال حاضر یک برنامه تسلیحات مافوق صوت موسوم به SCIFiRE که سرواژه آزمایش تحقیقات پرواز یکپارچه صلیب جنوبی است، با یکدیگر دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توافق انگلیس، آمریکا و استرالیا روی تسلیحات مافوق صوت

توافق انگلیس، آمریکا و استرالیا روی تسلیحات مافوق صوت