مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 فروردین 1401 ساعت 19:122022-04-04اجتماعي

زنده گیری نوزادان حیات وحش تخلف زیست محیطی است


سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: زنده گیری نوزادان حیات وحش از جمله تخلفات زیست محیطی است که برخی افراد، سهوی یا عمدی اقدام به آن می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بیرجند، اسدالله حاتمی سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی روز دوشنبه به رسانه ها اظهار داشت: هر سال با شروع فصل بهار زاد و ولد حیوانات وحشی نیز آغاز می شود و زیر چتر حمایت و حفاظت محیط بانان حفاظت محیط زیست به زندگی خود ادامه می دهند.

وی با اشاره به رواج زنده گیری نوزادان حیوانات وحشی در فصل زاد و ولد افزود: در این فصل از سال برخی افراد سودجو و متخلف اقدام به زنده گیری نوزادان حیوانات وحشی می کنند که لطمات جبران ناپذیری را به طبیعت وارد می کند زیرا علاوه بر حذف یک گونه جانوری از طبیعت که سال ها می تواند زادآوری داشته باشد، قطعا در ادامه نسل خلل ایجاد خواهد کرد.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی تصریح کرد: نوزادان حیات وحش زنده گیری شده حتی در صورت کشف و بازپس گیری از متخلفان به دلیل تغذیه دستی، انس با انسان و نبود آموزش مهارت های لازم برای زندگی در طبیعت، قابلیت بازگشت به عرصه های طبیعی را ندارند و به ناچار باید ادامه زندگی خود را در اسارت به سر ببرند که تحت این شرایط زندگی آنها دوام نخواهد داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنده گیری نوزادان حیات وحش تخلف زیست محیطی است

زنده گیری نوزادان حیات وحش تخلف زیست محیطی است