مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 فروردین 1401 ساعت 08:122022-04-03سياسي

رایزنی برای انتقال زندانیان ایرانی از ترکیه


بخش عمده ایرانیان خارج از کشور که در زندان به سر می برند محکومان مرتبط با جرایم مواد مخدر هستند بنابراین هموطنان در این زمینه دقت نظر داشته باشند و انتظار ما این است که هموطنان ما در خارج از کشور نیز الگو و مبین فرهنگ ایرانی باشد.

- معاون امور بین الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به تعداد بالای زندانیان ایرانی در زندان های ترکیه گفت: مذاکره با مقامات این کشور برای انتقال زندانیان انجام شده و در سطوح مختلف رایزنی ها در حال پیگیری است.

کاظم غریب آبادی در گفت و گو با ایرنا با اشاره به رعایت الزامات انتقال محکومان از ترکیه افزود: مشکلی برای تبادل و تفاهم نامه برای انتقال زندانیان ایرانی از ترکیه نداریم اما باید الزامات انتقال محکومان فراهم شود و از جمله این الزامات مذاکره، اعلام رضایت دستگاه قضایی کشور میزبان و اعلام رضایت فرد زندانی است.

وی پیش از این گفته بود که از مجموع حدود 3800 ایرانی زندانی در خارج از کشور، 2 هزار نفر در زندان های ترکیه هستند.

دبیر ستاد حقوق بشر اظهار داشت: انتقال محکومان و استرداد مجرمان همواره در دستور کار قرار داشته اما اکنون با قوت بیشتری پیگیری می شود.

غریب آبادی ادامه داد: با توجه به مشکلات زندانیان ایرانی و تراکم جمعیت زندان ها در برخی کشورها به اقدامات در این زمینه انتقال محکومان س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رایزنی برای انتقال زندانیان ایرانی از ترکیه

رایزنی برای انتقال زندانیان ایرانی از ترکیه