مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 فروردین 1401 ساعت 14:222022-03-28اجتماعي

کاهش شدید دما در خراسان رضوی همراه با وقوع خسارت  


هواشناسی خراسان رضوی با صدور اطلاعیه ای با پیش بینی کاهش دما و احتمال وقوع خسارت هشدار سطح زرد صادر کرد.

- در این اطلاعیه آمده است که طبق بررسی نقشه ها و مدل های هواشناسی از اواخر وقت روز دوشنبه با توجه به نفوذ جریانات سرد شمال شرقی به خراسان رضوی و همچنین افزایش فشار انتظار می رود ضمن کاهش محسوس دما به ویژه در نیمه شمالی شاهد افزایش شدت وزش باد در بیشتر نقاط استان به خصوص در نوار شرقی استان باشیم.

این اطلاعیه پیامد عملکرد سامانه جوی را وقوع بارش های پراکنده در نیمه شمالی استان اعلام کرد که طی فردا در نواحی سردسیر و کوهستانی تبدیل به بارش باران و برف خواهد شد.

همچنین در ساعات گرم روز دمای هوا 8 تا 10 درجه و در ساعات خنک روز 3 تا 5 درجه کاهش می یابد که این کاهش دما به خصوص در نواحی سردسیر و اوایل وقت روز سه شنبه محسوس است به طوری که روز چهارشنبه دمای حداقل شبانه به کمتر از صفر درجه خواهد رسید.

از دیگر پیامدهای این سامانه وزش باد شدید که در برخی از نقاط همراه با گرد و خاک، کاهش میدان دید، کاهش کیفیت هوا و احتمال بروز خسارت به ویژه در نوار شرقی خراسان رضوی و تشکیل مه و کاهش دید در بیشتر مسیرهای مواصلاتی سردسیر و کوهستانی استان، لغزندگی مسیرها و معابر به ویژه مسیرهای کوهستانی نیمه شمالی استان رخ خواهد داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش شدید دما در خراسان رضوی همراه با وقوع خسارت  

کاهش شدید دما در خراسان رضوی همراه با وقوع خسارت