موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - تامين اجتماعي - افزايش حقوق - افزايش حقوق بازنشستگان - بازنشستگان تامين اجتماعي - نعيمه نظام دوست - همسان سازي حقوق - همسان سازي حقوق بازنشستگان - كميسيون اجتماعي - مستمري بگيران - جودوي قهرماني جهان - كلانشهر كرمانشاه - فيلم فصل فراموشي فريبا - صادق آملي لاريجاني - سامانه ضد تگرگ - فاز دوم هدفمندي يارانه ها - ديپلمه هاي نظري - قطعات كامپيوتر - سيدمجيد حسيني - شركت شهرك هاي صنعتي البرز - شادي مردم ايران - روسكومنادزور - سريعترين خودروها

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 اسفند 1400 ساعت 18:222022-03-02اقتصادي

حجم مبادلات تجاری تهران و مسکو به 4 میلیارد دلار رسید/ بازار روسیه برای بازرگانان ایرانی ناشناخته است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، کاظم جلالی امروز در ارتباط تصویری با استاندار آذربایجان شرقی به جایگاه ممتاز و ویژه استان آذربایجان شرقی در کشور و نقش محوری آن در روابط خارجی اشاره کرد و خواستار حضور فعال و بابرنامه بازرگانان و تجار این استان در بازار بزرگ روسیه شد.

وی با اشاره به اینکه میزان واردات روسیه در سال گذشته میلادی نزدیک به 300 میلیارد دلار بود، افزود: بخش عمده کالاهای مورد نیاز این کشور از طریق واردات تأمین می شود و سهم ایران از این بازار بسیار بزرگ متناسب با ظرفیت های کشورمان نیست.

وی ادامه داد: در سال گذشته حجم مبادلات تجاری ایران و روسیه به بالاترین رقم خود در تاریخ یعنی 4 میلیارد دلار رسید که باید تلاش کنیم تا این رقم را افزایش دهیم.

بازار روسیه برای بخش خصوصی ما ناشناخته است سفیر ایران در مسکو با بیان اینکه بازار روسیه برای بخش خصوصی ما ناشناخته است، افزود: در مقابل شناخت کافی از توانمندی های ما در روسیه هم وجود ندارد و لازم است دو طرف توانمندی ها و نیازهای همدیگر را معرفی کنند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران تحت سلطه هیچ کشوری نیست و سیاست خارجی ما براساس عزت، حکمت و مصلحت تعیین می شود و ما در رابطه با کشورهای مختلف به دنبال منافع ملی خود هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حجم مبادلات تجاری تهران و مسکو به 4 میلیارد دلار رسید/ بازار روسیه برای بازرگانان ایرانی ناشناخته است

حجم مبادلات تجاری تهران و مسکو به 4 میلیارد دلار رسید/ بازار روسیه برای بازرگانان ایرانی ناشناخته است