مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 بهمن 1400 ساعت 14:172022-01-29پزشكي

57 درصد مردان کردستانی از سرطان رنج می برند


مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری ها در دانشگاه علوم پزشکی کردستان، گفت: طبق آخرین آمار سال 95، تعداد بیماران سرطانی شناسایی شده در استان یک هزار و 925 مورد است که از این تعداد 822 مورد حدود 43 درصد از سرطان ها در زنان و یک هزار و 103 مورد، - معادل 57 درصد درمردان نیز گزارش شده است.

امید بنفشی اظهار کرد: مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری ها در دانشگاه علوم پزشکی کردستان از تعداد 30 مرکز پاتولوژی، 3 مرکز شیمی درمانی و 4 مرکز تشخیص زودهنگام جهت ارائه خدمات درمانی، حمایتی و مراقبتی به بیماران مبتلا به سرطان در استان خبر داد.

بنفشی عنوان کرد: بیماری های غیرواگیر از اصلی ترین دلایل مرگ و میر در جوامع بشری است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، وی با بیان اینکه در حال حاضر سرطان بعد از بیماری های قلبی عروقی به عنوان دومین علت مرگ و میر در بیشتر جوامع مطرح است، افزود: در سال های اخیر میزان بروز سرطان افزایش روزافزونی داشته است و یکی از اولویت های مهم بخش سلامت در ایران بشمار می رود.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری ها در دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: توجه به بیماری سرطان به منظور پیشگیری و کنترل آن امری بسیار ضروری و مهم است و نیاز به همکاری و هماهنگی بخش های مختلف نظام سلامت دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

57 درصد مردان کردستانی از سرطان رنج می برند

57 درصد مردان کردستانی از سرطان رنج می برند