مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 بهمن 1400 ساعت 09:422022-01-29بين الملل

آمریکا 130 میلیون دلار از کمک های نظامی به مصر را تعلیق می کند


واشنگتن با ادعای دفاع از حقوق بشر، احتمالاً 130 میلیون دلار کمک نظامی به مصر را تعلیق می کند حال آنکه همزمان، به فروش دو و نیم میلیارد دلار تجهیزات نظامی به این کشور چراغ سبز نشان داده است! - به نقل از رویترز، مقامات وزارت خارجه آمریکا مدعی هستند که دولت جو بایدن دموکرات قرار است از ارائه کمک نظامی 130 میلیون دلاری به مصر خودداری کند.

ادعا می شود که تعلیق ارائه این کمک، مبنای حقوق بشری دارد و آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا قبلاً در ماه سپتامبر این پیش آگهی را داده بود که اگر برخی شرایط مورد نظر واشنگتن- که طبق برخی نقل قول ها شامل آزادی برخی زندانیان سیاسی نیز هست- عملی نشود، چنین تصمیمی اتخاذ خواهد شد.

البته، تصمیم برای عدم ارائه این کمک نهایی نشده و آنطور که منابع مطلع می گویند اگر طی چند روز آینده، تغییری در رویکرد دولت قاهره ایجاد نشود، بلینکن این 130 میلیون را به تأمین مالی سایر اولویت های امنیت ملی آمریکا اختصاص خواهد داد.

این مبلغ بخش ناچیز یعنی معادل 10 درصد از کمک یک میلیارد و 300 میلیون دلاری آمریکا است که در سال مالی 2020 به مصر اختصاص یافت- امری که از سال 2017 به این سو رایج بوده و مشمول تمدید است.

اگرچه رویترز اشاره ای به این موضوع نمی کند اما آنطور که از ظاهر امر برمی آید آمریکا با دریغ کردن این مقدار ناچیز از مصر، به د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا 130 میلیون دلار از کمک های نظامی به مصر را تعلیق می کند

آمریکا 130 میلیون دلار از کمک های نظامی به مصر را تعلیق می کند