مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 بهمن 1400 ساعت 08:572022-01-29پزشكي

مصرف چه غذاهایی غلظت خون را کاهش می دهد؟


افزایش غلظت خون اگر از حد متعادل عبور کند منجر به بروز عوارض مختلفی مانند واریس، خشکی پوست، اگزما، خستگی، کسلی در اعضای بدن خواهد شد که مصرف برخی غذاها به کاهش این امر کمک می کند.

- ایسنا/خراسان جنوبی متخصص و مدرس طب ایرانی گفت: افزایش غلظت خون اگر از حد متعادل عبور کند منجر به بروز عوارض مختلفی مانند واریس، خشکی پوست، اگزما، خستگی، کسلی در اعضای بدن خواهد شد که مصرف برخی غذاها به کاهش این امر کمک می کند.

مریم نواب زاده در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: غذاهای مختلف با گذراندن مراحل چهارگانه هضم، اجزای مختلف آنها وارد خون می شوند و قوام خون را تغییر می دهند.

وی با بیان اینکه تغییر قوام خون در نتیجه مصرف غذا یا به سمت افزایش غلظت است یا افزایش رقت، افزود: افزایش غلظت خون اگر از حد متعادل عبور کند منجر به بروز عوارض مختلفی مانند واریس، خشکی پوست، اگزما، خستگی، کسلی در اعضای بدن خواهد شد.

متخصص و مدرس طب ایرانی با بیان اینکه خرما از غذاهایی است که مداومت در خوردن آن به افزایش غلظت خون می انجامد؛ بخصوص در مناطقی که خرما رویش ندارد، تصریح کرد: خون یا به دلیل سردی غلیظ می شود یا خون از حرارت می سوزد و غلیظ می شود.

نواب زاده ادامه داد: وقتی غلظت خون به دلیل سردی است باید به این افراد مواد غذایی را بدهیم که خون را رقیق می کنند و گرم هستند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصرف چه غذاهایی غلظت خون را کاهش می دهد؟

مصرف چه غذاهایی غلظت خون را کاهش می دهد؟