مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 بهمن 1400 ساعت 13:522022-01-28بين الملل

رایزنی دوجانبه باقری و مورا در وین/ نشست ایران با سه کشور اروپایی و اتحادیه اروپا


در ادامه رایزنی های دور هشتم مذاکرات وین، علی باقری و انریکه مورا در حال گفت وگو هستند و قرار است نشست ایران با سه کشور اروپایی و اتحادیه اروپا نیز امروز برگزار شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، امروز (جمعه) هشتم بهمن ماه رایزنی ها در هتل کوبورگ شهر وین در چارچوب دور هشتم مذاکرات وین بین ایران و گروه 1+4 (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) و هماهنگ کننده اتحادیه اروپا در جریان است.

در همین خصوص علی باقری رییس هیأت مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران و انریکه مورا هماهنگ کننده اروپایی گفت وگوها در حال حاضر در هتل کوبورگ وین در حال گفت وگو هستند.

  قرار است بعد از این دیدار، نشستی با حضور مذاکره کنندگان ارشد ایران، اتحادیه اروپا و سه کشور اروپایی عضو برجام برگزار شود.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت وگوی تلفنی با آنتونیو گوترش روند مذاکرات را مثبت خواند و با اشاره به اراده جدی ایران برای رسیدن به توافق خوب در کوتاه ترین زمان ممکن، بر ضرورت انجام اقدامات عملی و ملموس و قابل راستی آزمایی طرف غربی و آمریکا تأکید کرد.

(اینجا بخوانید)  مذاکرات وین به منظور رفع تحریم ها در دولت سیزدهم هشتم آذر ماه آغاز و 12 آذر برای مشورت طرف های اروپایی درباره دو پیشنهاد طرف ایرانی با تنفسی چند روزه متو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رایزنی دوجانبه باقری و مورا در وین/ نشست ایران با سه کشور اروپایی و اتحادیه اروپا

رایزنی دوجانبه باقری و مورا در وین/ نشست ایران با سه کشور اروپایی و اتحادیه اروپا