مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 بهمن 1400 ساعت 12:122022-01-28بين الملل

تحقیقات یک اندیشکده، پنتاگون را درخصوص تلفات غیرنظامیان در کابل زیر سوال برد


مطالعه ای که توسط اندیشکده رند (RAND) منتشر شد، ارتش آمریکا را به دلیل ضعف های قابل توجه و ناهماهنگی در بررسی پرونده های مربوط به تلفات غیرنظامیان در کابل مقصر دانست و به دنبال آن پنتاگون از بررسی گسترده آن خبر داد.

- تحقیقات یک اندیشکده، پنتاگون را درخصوص "تلفات غیرنظامیان" در کابل زیر سوال برد مطالعه ای که توسط اندیشکده "رند" (RAND) منتشر شد، ارتش آمریکا را به دلیل "ضعف های قابل توجه" و "ناهماهنگی" در بررسی پرونده های مربوط به تلفات غیرنظامیان در کابل مقصر دانست و به دنبال آن پنتاگون از بررسی گسترده آن خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ارتش آمریکا به علت حمله اشتباه هواپیمای بدون سرنشین خود در کابل در تاریخ 29 اوت که منجر به کشته شدن 10 غیرنظامی از جمله هفت کودک شد، تحت نظارت شدید قرار دارد.

نه تنها ارتش آمریکا با هدف گیری اشتباه خود خرابی به بار آورد، بلکه در عواقب اولیه حمله، ارزیابی پنتاگون به این نتیجه رسید که شبه نظامیان داعش را که آماده حمله علیه نیروهای آمریکایی بودند، کشته است! مطالعه مستقل این اندیشکده که طبق قوانین کنگره الزامی بود، به این نتیجه رسید که ضعف های سیستمی در وزارت دفاع باعث می شود که این وزارتخانه از وظایف خود در قبال تلفات غیرنظامی کوتاهی کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحقیقات یک اندیشکده، پنتاگون را درخصوص تلفات غیرنظامیان در کابل زیر سوال برد

تحقیقات یک اندیشکده، پنتاگون را درخصوص تلفات غیرنظامیان در کابل زیر سوال برد