مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 بهمن 1400 ساعت 21:422022-01-27سياسي

ایران خطاب به سازمان ملل: جلوی کشتار مردم بی دفاع یمن را بگیرید


مشاور ارشد وزیر امور خارجه ایران با ارسال پیامی به نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل خواستار اقدام فوری این سازمان برای توقف کشتار مردم بی دفاع یمن شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، علی اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در امور ویژه سیاسی امشب (پنجشنبه) هفتم بهمن ماه با ارسال پیامی به هانس گرونبرگ نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن، کشتار مردم بی دفاع یمن و بمباران های گسترده شهرها، اماکن غیرنظامی و زیرساخت های این کشور توسط ائتلاف ضد مردم یمن را محکوم کرد.

در بخشی از این پیام، ضمن انتظار محکوم کردن این اقدامات سبوعانه و ضد حقوق شناخته شده بین الملل، از سازمان ملل متحد و همه نهادهای بشردوستانه بین المللی خواسته شده تا اقدامات فوری برای توقف این جنایات ضد انسانی به عمل آورند.

خاجی در این پیام همچنین اعلام کرده است: قطعا همانگونه که تجربه هفت سال گذشته نشان داده تحریم ها، درگیری های نظامی و کشتار مردم یمن نمی تواند منجر به حل بحران در این کشور شود و راه رهایی، رفع محاصره مردم مظلوم یمن، توقف عملیات نظامی و احترام به استقلال و حاکمیت مردم یمن بوده و جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد همچون گذشته در این مسیر همکاری و تلاش کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران خطاب به سازمان ملل: جلوی کشتار مردم بی دفاع یمن را بگیرید

ایران خطاب به سازمان ملل: جلوی کشتار مردم بی دفاع یمن را بگیرید