مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 بهمن 1400 ساعت 08:422022-01-27اقتصادي

عسل خراسان جنوبی برند می شود/28 درصد اشتغال وابسته به کشاورزی است


رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه 28 درصد اشتغال استان وابسته به بخش کشاورزی است، گفت: عسل خراسان جنوبی برند می شود.

- ، مهدی جعفری، چهارشنبه شب در نشست هم اندیشی با خبرنگاران و فعالان فضای مجازی اظهار کرد: هدف وزارت جهاد کشاورزی در دولت سیزدهم این است که ایران به اقتدار غذایی در غرب آسیا برسد.

رییس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ما به عنوان متولیان بخش کشاورزی و هشت مجموعه مرتبط با جهاد کشاورزی در استان نیز باید در راستای رسیدن به این هدف تلاش کنیم، بیان کرد: در خراسان جنوبی 28 درصد اشتغال و 29 درصد اقتصاد را بخش کشاورزی تشکیل می دهد.

جعفری ادامه داد: گوشت موجود در بازار حاصل یک برنامه ریزی یک ساله، نان و گندم نتیجه تلاش یک سال زراعی و گوشت مرغ در بازار ماحصل یک برنامه ریزی 45 روزه است و از این جهت معتقدیم بدون برنامه بخش کشاورزی به نتیجه مطلوب نمی رسد.

وی افزود: یکی از نکات مهم و اساسی این است که محصولات خاص و ویژه خراسان جنوبی تنها زرشک، زعفران و عناب نیست بلکه ما 11 محصول ویژه در استان داریم که بخش مهمی از اشتغال و اقتصاد خانوارهای روستایی در خراسان جنوبی را تشکیل می دهد.

رییس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: شاید برای برخی از افراد این نکته جالب باشد که عسل نیز یکی از محصولات ویژه و مهم استا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عسل خراسان جنوبی برند می شود/28 درصد اشتغال وابسته به کشاورزی است

عسل خراسان جنوبی برند می شود/28 درصد اشتغال وابسته به کشاورزی است