مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 بهمن 1400 ساعت 16:172022-01-26اقتصادي

مبادلات تجاری ایران با اوراسیا 86 درصد افزایش یافت


مسئول میز اوراسیای گمرک ایران گفت: مبادلات تجاری ایران با اتحادیه اقتصادی اوراسیا 86 درصد افزایش یافته است.

- ، مهدی قربانی ظهر چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت روز جهانی گمرک با اشاره به اینکه رویکرد دولت سیزدهم توجه ویژه به 15 همسایه استراتژیک ایران است، اظهار کرد: انعقاد توافقنامه های بین المللی دوجانبه و چند جانبه راه برون رفت استراتژیکی از مشکلات است.

وی به عضویت ایران در سازمان همکاری های اقتصادی (اکو) سازمان همکاریهای شانگهای و همچنین اتحادیه اقتصادی اوراسیا اشاره و تاکید کرد: بر اساس آمارهای موجود از آغاز عضویت ایران در اتحادیه اقتصادی اوراسیا تا کنون میزان مبادلات تجاری ایران با اوراسیا 86 درصد افزایش یافته است.

قربانی ادامه داد: مبادلات تجاری گمرک ایران در 9 ماهه نخست امسال 123 میلیون تن کالا به ارزش 72 میلیارد دلار بود که 36 میلیارد دلار آن مربوط به واردات و 35 میلیارد دلار صادرات کالا در کشور بود.

وی با اشاره به لزوم توسعه زیر ساخت های بنادر گیلان برای پهلوگیری کشتی های با حجم بالا، گفت: گمرک گیلان همواره در تسهیل تجارت برای بازرگانان اهتمام دارد.

قربانی با اشاره به نقش کمرنگ تجار ایران در نمایشگاه های اقتصادی کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا، افزود: بر اساس نظر کشورهای عضو اوراسیا در زمینه گمرکی در ایران مش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مبادلات تجاری ایران با اوراسیا 86 درصد افزایش یافت

مبادلات تجاری ایران با اوراسیا 86 درصد افزایش یافت