مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 بهمن 1400 ساعت 08:572022-01-25بين الملل

ماکرون می خواهد بین روسیه و اوکراین میانجیگری کند


کاخ الیزه در بیانیه ای اعلام کرد که امانوئل ماکرون قصد دارد در آینده ای نزدیک گفت وگویی تلفنی را با همتایان روسی و اوکراینی خود انجام دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این بیانیه متذکر شده است: امانوئل ماکرون، رییس جمهوری فرانسه که قصد دارد در روزهای آتی گفت وگوی تلفنی را با ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه و ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهوری اوکراین انجام دهد، مصمم است تا از همه منابع دیپلماسی برای حفظ ثبات در اروپا استفاده کند و همچنین وی آماده است تا همبستگی خود را درخصوص حمایت از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و امنیت آن ها نشان دهد.

براساس این بیانیه، ماکرون همچنین قصد دارد در این تماس، به تنش زدایی درخصوص بحران کنونی اوکراین بپردازد.

ماکرون به دنبال تنش زدایی در اوکراین است کاخ الیزه اعلام کرد: ما نگران این وضعیت هستیم و می خواهیم از بی ثباتی بیشتر جلوگیری کنیم.

همچنین یک نشست چهارجانبه در سطح مشاوران سیاسی در فرمت نرماندی میان کشورهای فرانسه، آلمان، روسیه و اوکراین در تاریخ 26 ژانویه در پاریس برگزار خواهد شد.

کاخ الیزه همچنین پیشتر اعلام کرد که رییس جمهوری فرانسه در یک تماس ویدئویی که توسط جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا تدارک دیده شده، شرکت خواهد کرد تا درخصوص وضعیت اوکراین گفت وگو کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماکرون می خواهد بین روسیه و اوکراین میانجیگری کند

ماکرون می خواهد بین روسیه و اوکراین میانجیگری کند