مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 بهمن 1400 ساعت 21:522022-01-24بين الملل

بایدن اعزام هزاران نیرو به اروپای شرقی و بالتیک را بررسی می کند


مقام های دولت آمریکا گفتند که رییس جمهور این کشور در حال برسی استقرار هزاران نظامی آمریکایی و تجهیزات نظامی سنگین در اروپای شرقی و منطقه بالتیک است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، در حالیکه روسیه بارهای ادعای غرب در زمینه قصد حمله به اوکراین را رد کرده، مقام های دولت آمریکا دوشنبه شب به وقت تهران گفتند که رییس جمهور این کشور در حال برسی استقرار هزاران نظامی آمریکایی در اروپای شرقی و منطقه بالتیک است.

به نوشته روزنامه نیویورک تایمز جو بایدن رییس جمهور آمریکا در حال بررسی استقرار چندین هزار نیروی آمریکایی و همچنین اعزام کشتی ها و هواپیماهای جنگی برای کمک به متحدان ناتو در منطقه بالتیک و اروپای شرقی است.

مقام های دولت آمریکا که مایل به افشای نام خود نبودند، گفتند که در جلسه روز شنبه در کمپ دیوید ، مقام های ارشد پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) چندین گزینه را به بایدن ارائه کردند.

این گزینه ها شامل اعزام 1000 تا 5000 نیرو به کشورهای اروپای شرقی است که در صورت وخیم شدن اوضاع، این تعداد 10 برابر می شود.

به گفته این مقام های آمریکایی که انتظار می رود بایدن در در روزهای آتی در این زمینه  تصمیم بگیرد.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه سی بی اس   گفت: حتی زمانی که درگیر دیپلماسی هستیم،بر تقویت دفاع، ایجا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بایدن اعزام هزاران نیرو به اروپای شرقی و بالتیک را بررسی می کند

بایدن اعزام هزاران نیرو به اروپای شرقی و بالتیک را بررسی می کند