مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 بهمن 1400 ساعت 17:522022-01-24اقتصادي

200 گروه جدید خودیار در کردستان تشکیل می شود


مدیر کل بهزیستی استان کردستان گفت: با عنایت به درخواست استان و موافقت دفتر امور خانواده و زنان سازمان بهزیستی کشور، مقرر است 200 گروه جدید خودیار در استان کردستان تشکیل شود.

- حسین رسولی امروز (4بهمن) در جلسه هماهنگی توسعه گروه های خودیار بهزیستی در استان کردستان با اشاره به لزوم افزایش و حمایت از گروه های خودیار اظهار کرد: افزایش اختصاص تسهیلات به این گروه ها علاوه بر اشتغال و خودکفایی افراد تحت پوشش، سبب پیشگیری از آسیب های اجتماعی و عدم افزایش پرونده های تحت پوشش بهزیستی و سایر ارگان های حمایتی می گردد.

همچنین محسن شجاعی معاون امور اجتماعی بهزیستی کردستان گفت: در حال حاضر 850 گروه خدمات مالی خرد (گروه های خودیار) در روستاهای استان فعالیت دارند و هفتصد میلیارد ریال از محل اعتبارت بانک کشاورزی، تسهیلات، دریافت نموده اند.

در این گروه های 15 تا 25 نفر از زنان روستایی که با آموزش مٶسسه طرف قرارداد بهزیستی و مجریان محلی، از پس اندازهای اندک خود، به یکدیگر وام پرداخت می کنند و بعد از اعتبار سنجی، درچند نوبت بدون ضامن، و صرفا به اعتبار گروه از طرف بانک، به آن ها وام پرداخت می گردد تا به حل مشکلات اقتصادی خانواده، ایجاد اشتغال های خرد خانگی و ارتقاء وضعیت زندگی اعضاء بیانجامد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

200 گروه جدید خودیار در کردستان تشکیل می شود

200 گروه جدید خودیار در کردستان تشکیل می شود