مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 بهمن 1400 ساعت 16:272022-01-24بين الملل

چین دروغ های بی اساس آمریکا و ژاپن را محکوم کرد


سخنگو وزارت خارجه چین امروز (دوشنبه) گفت که پکن به دلیل اینکه روسای جمهور آمریکا و ژاپن در یک نشست مجازی، حمله ای بی اساسی به چین کرده اند، - سخنگو وزارت خارجه چین امروز (دوشنبه) گفت که پکن به دلیل اینکه روسای جمهور آمریکا و ژاپن در یک نشست مجازی، حمله ای "بی اساسی" به چین کرده اند، "شکایت شدیداللحنی" را صادر کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مقام رسمی دولت آمریکا درخصوص این نشست مجازی عنوان داشت که جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا و فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن بحث بسیار عمیقی درخصوص چین داشتند و نگرانی های خود را درباره اقدامات غارتگرانه چین در تجارت و سایر حوزه ها به اشتراک گذاشتند و همچنین این مقام رسمی افزود که کیشیدا به خصوص نگران مسئله هسته ای چین بود.

ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین اظهار کرد: آن ها باری دیگر به طور بی اساس علیه چین دروغ بافته اند و از قصد در امور داخلی چین مداخله کردند.

وی در یک کنفرانس مطبوعاتی افزود: آمریکا و ژاپن به ذهنیت های جنگ سرد پایبند هستند و تضاد ایدئولوژیکی را تحریک می کنند.

این نشست مجازی که نخستین نشست مهم و رسمی جو بایدن و فومیو کیشیدا از زمان انتصاب کیشیدا در این پست در اکتبر 2021 محسوب می شود، به دنبال مذاکرات دو بعلاوه دو در ماه جاری میلادی برگزا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چین دروغ های بی اساس آمریکا و ژاپن را محکوم کرد

چین دروغ های بی اساس آمریکا و ژاپن را محکوم کرد